العودة   منتديات مزيكا تو داى > المنتديات العامة > المنتدى العام

المنتدى العام General
Talk about anything ...اتكلم براحتك

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 18-05-2007, 02:58 PM   #1
love your prophet
عضو مزيكاوي

انا حكلم في موضوع موجود ومنتشر اوووي في الفترة الاخيرة والمشكله ان معظم الشباب فاكرين انه صح مع انه اغلط الغلط عارفين ايه هو ؟ هو (الشيشه ) انا حقول للشباب والبنات ايلي بيشربوها على المفجاة ، انتوا بتقولوا ان الشيشه اخف من السجاير طيب تعال افهمك ع الحقيقه ايلي انتوا يمكن لسه ما اكتشفتوهاش ،السجاير فيها حاجات عمرك ماتتخيلها وانا ذكرت المواد ايلي بتحتوي عليها السجاير في المنتدى الطبي والحقيقه انا لما عرفت السجاير بتحتي على ايه حصلي ذهول تام وانا بنصح اي حد بيشرب سجاير يبطلها لانها بجد عنصر دمار رهيب ياجماعه بس تعالى بقى نشوف الشيشه اثبتت التجار ياجماعه ان السجاير اثناء دخول سمومها للجسم فبتتركز في الجزء العلوي للرئه والجزء العلوي من الرئه يصاب بطريقه صعبه ولكن في الوقت نفسه الانسان ممكن يتنفس ويكون ليه قدرة ولو ضئيله على انه يمارس حيويته كشاب او شابه المقصود سن الشباب يعني ، اما الشيشه بقى فبيتركز دخانها في الجزء الاخير من الرئه وهو اهم جزء في الرئه والمركز الاساسي وهو مركز حساس جدااااا وشديد الحساسيه تفتكر ايه ايلي ممكن يحس بيه الشخص لما يتدمر المركز الاساسي في الرئه ...............؟ انا مش حجاوب حسيبك تجاوب على نفسك واكيد فهمت قصدي كويس بس قبل ما تجاوب عايزاك تسئل نفسك سؤال واحد مين يستاهل تضيع شبابك عشانه ؟ انت شاب واجمل عمر عمرك ليه كده ، ياجماعه حسوا بقيمه نفسك انت مهم وفي ناس بتحبك ليه بتعمل ف نفسك كده ، يابنات انتوا زهره وعمرك عمر جميل ليه بتضيعوا انوثتكم وانت في منظر زي ده .

ربنا يهدينا جميعا
اختكم في الله
للمزيد من مواضيعي

h]dkn hkj jqdu dogd; sff uhvt ,gh kts; rdlm

love your prophet غير متواجد حالياً  

قديم 19-05-2007, 02:04 AM   #2
نور & نودة
الأعضاء

الصورة الرمزية نور & نودة

الشباب اغلبهم بيحلوا مشاكلهم بمشاكل اكبر بتاثر عليهم وعلى صحتهم طب ماقولتش لنفسك اما الازمة مثلا تعدي وتبقى كويس المرض حايعمل فيك ايه ساعتها وحاتندم ولالا

للاسف المناظر اللي بشوفها على الكافيهات بشعه
منظر واحده شابة وماسكه الشيشة انا بقرف جدا من المنظر ده ازاي الرقة والانوثه والجمال تضيعهم الواحده بحركة زي دي
وبمنتهى السطحية ممكن تكون بتقلد صاحبتها وبتزريها انها موش اقل منها ممكن تكون بتمر بازمة
بس معقول كل اللي بيمروا بازمات كده بدل مايلجاوا لربهم يلجاوا للشيشة والسجاير وكل اللي يضرهم ربنا حايخرجهم من مشكلتهم ازاي اذا كانوا اعتمدوا على حاجات مضرة ومالجاوش ليه هوا

هون عليك فكل الأمر ينقطع
وخل عنك ضباب الهم يندفع
فكل هم له من بعـده فـرج
وكل كرب إذا ضاق يتسـع
إن البلاء وإن طال الزمان به
الموت يقطعه أو سوف ينقطع
نور & نودة غير متواجد حالياً  

قديم 19-05-2007, 08:55 PM   #3
love your prophet
عضو مزيكاوي

ميرسي جدا على الرد الجميل

love your prophet غير متواجد حالياً